Jumaat, 18 Mei 2012

Pekan Sabtu

 Pekan sabtu,aku jarang benar kepasar yang dibuka pada tiap2 hari sabtu,kalau aku kepasar pun hanyalah pergi kepasar besar sahaja,bagi aku tiada satu kepentingan untuk kepasar ni sebab apa yang dikehendaki ada dipasar besar.




Pada hari ini, hari sabtu aku mengambil masa untuk melihat2 dan meninjau2 apa yang ada dipasar ini,rata2 yang datang berniaga bukan lah yang datang dari kawasan berdekatan sahaja malah datang dari luar daerah dengan membawa macam2 barang jualan yang aku sendiri tak menyangka kerana barang2 yang dijual bukan lah dari jualan biasa seperti sayuran dan buah2an tapi kereta pun ada dijual dipasar sabtu,huhuhuhu.....


Selain pasar sabtu ada dua lagi pasar yang mendapat sambutan ditempat aku ni iaitu pasar rabu dan pasar tani,pasar tani dibuka pada hari isnin.

Pada pandangan aku pengunjung yang datang kepasar2 ni terdiri dari dari golongan veteran,golongan muda memang jarang sangat ditemui,Golongan muda memang hampeh,tak ada duit yang berduit ialah golongan veteran,huhuhuhu,Sebenarnya golongan muda memang tak suka datang kepasar2 ni,mungkin koman pada pandangan mereka,golongan muda eksen je lebih tapi duit memang tak ada,hehehehe.sekian...



















Tiada ulasan:

Catat Ulasan