Ahad, 20 Mei 2012

Bukit Senget

Gambar kat atas sebuah bukit yang aku jumpa kat tempat aku diterengganu dan gambar gunung kat bawah terdapat di ITALY,Gunung yang berada di italy dikatakan sebagai gunung senget dan bukit yang aku jumpai itu juga adalah senget,begitu lah sekurang-kurangnya pendapat aku.Gambar yang aku ambik itu tak se-gah gunung senget yang terdapat di italy,tapi sekurang2nya aku ada juga bukit yang boleh dinamakan sebagai senget,jadi tak lah koman sangat tempat aku ni kalau nak dibandingkan dengan tempat atau pun negeri orang lain,huhuhuhu..


Bukit senget yang aku jumpai itu terdapat ditasik kenyir Terengganu semasa aku memancing ditasik tersebut baru-baru ini.Ditempat ini dikatakan sebagai penempatan awal manusia diterengganu lebih dari empat puluh ribu tahun dahulu(Walahualam)Pada sudut tertentu bukit ini kelihatan senget.Aku saja memblogkan nya sekadar suka2 dan tidak pulak untuk membanding-banding.Kalau ada yang nak pergi tenguk bukit ni tolong beritahu aku......huhuhuhuhu.....


Gunung senget yang terdapat di-italy aku jumpai apabila aku taip "gunung senget" digoogle dan aku jumpai banyak gunung senget,salah satu dari nya seperti gambar kat bawah.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan