Jumaat, 28 Oktober 2011

Sikit punya lama.


 Syiling ni bertanda tahun 1948...

Pagi ni aku tak ada apa nak buat,Jadi aku membuat pembongkaran besar2an dalam bilik aku dalam misi pembersihan dari segala semak samun dan hutan rimba yang melata dan merayap.Dalam aku kobek sana dan kobek sini dan sapu sana, sapu sini dan gagau tempat2 yang agak sulit sikit (Kena berhati2,sebab bimbang ada ular sawa yang ngap tangan aku,maklum lah semak,keh keh keh) aku terjumpa 3 benda yang aku tak pernah tenguk selama ni,Tiga benda tu adalah 2 keping duit syiling yang bertanda keluaran tahun 1920 dan 1948 dan Al Qur'an kecil yang kecil sangat..Terkejut jugak aku macam mana benda tu bolih ada kat situ.Tp tak kisah lah,.Sebenarnya benda2 macam ni berlambak kat lain tp aku sengaja nak menunjuk2,heheheheheheehe....

Duit ini keluaran tahun 1920..Kalau nak dikira2 umur nya dah pun 91tahun..
Al Qur'an ni kecik sangat,nak baca pun payah kena guna kanta..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan