Selasa, 11 Oktober 2011

hantu...

Ramai orang yang percaya dan ramai orang  tak peduli tentang cerita2 yang macam ni,Mungkin disebabkan belum mengalaminya.Bagi aku,sama ada kita alami kisah2 yang macam ni atau pun belum mengalami nya bukan lah satu hal yang besar untuk kita mempercayainya.Bukan kah beriman dengan sesuatu yang ghaib tu adalah salah satu dari rukun iman. Makhluk2 yang ghaib adalah malaikat jin dan syaitan.Dari makhluk seperti syaitan dan jin ini lah timbul nya hantu,Apa yang umum ketahui syaitan dan jin berupaya menjelma untuk menyesatkan manusia agar terpesung dari ajaran ALLAH,Dan dikatakan makhluk ini mampu menjelma dalam bentuk apa pun kecuali rasulullah dengan izin ALLAH.

Aku pernah alami sendiri bertemu dengan makhluk ni ketika memandu pada pukul 2 pagi,Benda tu bertengek atas bonet depan kereta aku,Benda tu memandang kedepan dan tidak kearah aku dan aku tak dapat lah tenguk rupanya.Aku berhentikan kereta aku dengan tujuan untuk menegurnya sebab apa duk bertengek kat situ,Setelah aku turun je benda tu terus ghaib,Meremang bulu roma ku tidak terkira lagi dengan perasaan takut yang tak tertahan2.Setelah menarik nafas panjang untuk menahan rasa takut, aku berkata kapada diri ku sendiri,"hai azram sulong sebab apalah mu takut sangat,ketahui lah ketakutan yang ni tak ada apa2 pun jika nak dibandingkan dengan ketakutan dialam kubur dan ketakutan diakhirat kelak,bersabar lah" Aku selalu macam tu bila berhadapan dengan ketakutan,sering mencabar diri ku sendiri supaya tak takut.

Peristiwa lain yang pernah aku lalui semasa pergi memancing kesempadan kelantan terengganu,Semasa menunggang motor untuk balik aku terserempak dengan seorang perempuan yang berdiri ditepi jalan,Pada mulanya aku tak rasa apa2 tapi selepas sahaja aku melintas perempuan tersebut aku dah jadi lain dan tertanya2,siapa kah dia!!! Sedangkan diwaktu itu sudah pun diremang maghrib.Sebelum aku melintas nya aku dapati perempuan tu senyum ngeri kapada aku(aku dapat kepastian tentang perempuan ni apabila aku bertanya kapada kawan2 yang lain sama ada  mereka tenguk  tak perempuan tersebut,yang hairan mereka semuanya tak nampak sedangkan kami melintas dekat perempuan tersebut tak sampai pun 5 kaki,Jadi jelas lah makhluk yang aku tenguk bukan manusia biasa) Senyum ngeri yang aku tenguk pada perempuan yang aku jumpa didalam hutan tersebut, aku dapat lihat semula beberapa bulan kemudian nya semasa aku melawat seorang perempuan sedang dirasuk dikawasan perkelahan ditempat aku.Yang menjadi sangat pelik perempuan yang dirasuk tak ada kena mengena dengan perempuan yang aku jumpa semasa aku memancing,Kesimpulan aku,perempuan yang kena rasuk telah diserap makhluk yang aku jumpa semasa aku memancing dulu(aku agak je tu)..

Sebenarnya banyak lagi makhluk macam tu yang aku jumpa tapi kurang sahih antara kelalaian kita dan yang nyata,kadang2 hanya lah bunyi2an dan fenomena tak jelas.Bagi aku cerita2 seperti diceritakan diakhbar atau tv aku boleh percaya,cuma mungkin ada yang ditokok tambah untuk menyedapkan cerita.Bagi aku makhluk ini ada disekeliling kita dan sentiasa hidup.

Salah satu makhluk ghaib lain yang sentiasa ada lah angin,dimasa keciknya dia memberi menefaat kapada kita tapi semasa ia menganas membentuk badai yang boleh memusnahkan kita dengan izin ALLAH,Begitu juga lah syaitan dan iblis atau pun jin dia mungkin dapat merasuk kita kalau kita tak punya kekuatan sebagai manusia yang diangkat olih ALLAH sebagai makhluk yang paling mulia disisi nya.
Sekian wasalam. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan