Jumaat, 26 Ogos 2011

MURTABAK ISTANA

MURTABAK ISTANA..
Sebenarnya aku langsung tak suka makan murtabak, Mungkin benda yang diisi kat dalam roti ni membuat kan aku tak menyukainya.Specis roti yang aku paling suka adalah roti tempayan dan roti canai,Tapi tah macam mana aku boleh terjumpa dengan nama murtabak ni,Aku cuba beli untuk merasa kelainan nya,Pada hemat aku murtabak ni serupa je rasanya macam yang aku dah beli untuk kebiasaannya.Tapi lain rupa2nya rasa murtabak yang ni.Mungkin dengan nama tu dia terpaksa dibuat dengan rasa berbeza dengan lain2 murtabak.Memang sedap sehingga berjelira seluruh badan,Dengan nama murtabak istana ni aku pun dah melekat untuk membelinya pada setiap petang untuk dijadikan juadah berbuka puasa...

Aku bukan lah sengaja nak memuji tak tentu pasal,Aku pun tak ada kena mengena langsung dengan penjual tersebut,Klu terkena saudara pun mungkin jugak bersusur galur dizaman malayan union hari tu atau pun pada zaman kesultanan melayu melaka.Nak pendek cerita, memang aku kena saudara dengan penjual tu,, sekurang2nya kita ni anak cucu nabi adam alaihisalam Hehehehe.


Ini lah rupa murtabak tu,tak ada beza dengan murtabak lain,Tapi rasanya agak berlainan sikit.Nk beli murtabak ni tak lah payah sangat,Pergi je kebazar2 ramadan mungkin terjumpa lah murtabak ni.Bagi aku kalau yang dijual dibazar2 mungkin rasanya kurang sikit sebab penjualnya membuat dalam kadar yang banyak.Aku biasanya akan cari tempat yang sudah terkenal yang peniaganya tak berniaga dibazar ramadan,Disitu aku rasa pembuatan nya lebih baik dari bazar.......


Tiada ulasan:

Catat Ulasan