Selasa, 9 Ogos 2011

JALAN ROSAK

ASSALAMUALAIKUM.Satu perkara yang sangat menyakitkan hati aku bila memandu ialah bila kereta aku langgar lubang,satu yang amat pantang kapada aku.Tentu ada yang akan berkata macam ni, "kalau tak nak jadi macam tu bawak perlahan la"Bagi aku itu bukan lah masalah nya,yang menimbulkan masalah adalah penyediaan jalan yang tak sepatutnya,Bukan lah juga aku ingin menyalahkan pihak2 tertentu dalam hal yang seperti ini,tapi kalau kita tak ingin  menyalahkan kapada pihak2  tersebut kapada siapa kah yang sepatutnya dipersalahkan.
Persediaan jalan yang semacam ni aku rasa sangat mengarut,Tak lojik langsung pihak tertentu tak ada peruntukan untuk membaiki nya,Kadang2 aku merasakan tersangat janggal dengan adanya jalan yang rosak teruk tak ada sesiapa yang hiraukan.
Adakah terlepas pandang?..,Tak mungkin sama sekali sebab bahagian pemantauan jabatan terbabit tentu sentiasa membuat rondaan,Adakah sebab jalan ini dikawasan agak pendalaman maka pihak terbabit tak menghiraukan kerana masih ada tempat yang mesti didahulukan,Aku pikir jgk tak menesabah sebab jalan ni dah bertahun stay macam ni..
Lubang ni lah kereta aku terbabas masuk kedalamnya, menyebabkan hati aku menjadi tersangat sakit,mungkin jugak salah aku kerana memandu laju tapi adakah sepatutnya kita penguna dipersalahkan tanpa ada orang lain yang sepatutnya menerima beban kesalahan akibat dari kelalaian khidmat mereka yang sepatutnya mereka kena lakukan.Dan aku mengjangkakan memang mereka sepatutnya disalahkan kemudian baru lah aku serta penguna.

Masa aku terjatuh kedalam lubang ni aku memandu sekitar 100km lebih,memang kereta aku bergegar teruk,Yang jadi kemarahan aku kerana jalan ni dah lama rosak,tak lojik langsung disaat aku lalui semula jalan ni masih tak dibaiki lagi,tentu hairan,tapi apakan daya aku serta rakyat lain dipandang seumpama anjing sahaja oleh mereka2 yang memegang kuasa,dan pemerentah mungkin langsung tak menjangka bahawa apa yang ada pada mereka hanya lah sementara sahaja....

Aku harap jalan yang rosak ini dapat dibaiki dengan segera sebelum ada kemalangan yang teruk bukan sekadar jatuh kedalam lubang sahaja,sekian....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan