Isnin, 1 Ogos 2011

JALAN BARU

  JALAN BARU
 Pada pagi ramadhan 1hb 8 2011 aku menziarah kwn ku,bila aku sampai aku dihidang cerita2 yg menyesak hidup nya,aku dengar je lah,tak boleh nak buat apa,masalah dia yg melibat kuasa gergasi yang memang tak dapat diatasi dengan calang2 orang....
 Sebenarnya kawan aku ni seorang peniaga,dia berniaga kedai makan. Dan beliau adalah orang kurang upaya,yang jadi masalah kapada nya sekarang ni kerana pembesaran jalan untuk menghubungkan gua musang dan kuala terengganu,Akibat dari situ lah kedai beliau dah tak ada pelanggan kerana sudah ada jalan baru dan tidak melalui depan kedai nya. Antara kehendak orang kerdil dan pembanguanan disitu pertembungan pun bermula.Kawan aku ni merayu kapada aku apa yang harus dibuat,sebenarnya aku sendiri pun tak tau apa nak buat.Sekonon2nya dia menyarankan kapada aku dapat diisi dalam facebook atau pun dalam mana2 media yang sepatutnya.Jawapan mudah kapada aku adalah tak kan ada orang nak pandang walaupun di ajukan kapada YB dikawasan tersebut.
 Kalau lah siap jalan tersebut maka kedai kawan aku ni akan tiada pelangan lagi,Kedai nya akan menjadi sangat terpencil dari laluan orang.

Semasa masih lagi ada kudrat beliau membaiki motor secara kecil2an dibantu oleh beberapa orang... 

Aku dapat rasakan perkara seperti terjadi dibanyak tempat apabila pembangunan hendak diadakan,pada aku sepatutnya pengorbanan sangat penting apabila menghadapi kepentingan orang ramai,sekian...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan